Vandaag een nieuwe ervaring met de combinatie van ChargePoint en Allego. Zoals op 20 maart gemeld is dit mijn favoriete combinatie van het “thuisladen”. Dus ook vandaag heb ik met de app de juiste aansluiting op de laadpaal geactiveerd (er stond al een Tesla model 3 te laden) en na het opvolgen van de instructie om de kabel aan te sluiten begon het laden.
Maar in de app van ChargePoint was de sessie niet te zien terwijl de auto duidelijk liet zien wel aan laden te zijn. Dus na een kleine drie uur was de accu tot 99% opgeladen en heb ik auto opdracht gegeven met de laadsessie te stoppen. De kabel aan de zijde van de auto kon ik dan ook prima verwijderen, maar …
Omdat de sessie, die ik met ChargePoint app had gestart, niet in die app terug te vinden was kon ik de sessie niet beƫindigen en de kabel aan de kant van de laadpaal zat dus vast.
Het 0800-nummer van Allego op de paal bood uitkomst. Na een korte uitleg mijnerzijds werd de ontgrendeling opgeheven. Dat ging eigenlijk best makkelijk; dat doen ze vast vaker …