Op 12 maart heb ik voor de 100e keer met succes een laadsessie gestart met mijn auto. Sinds de eerste sessie op 28 november 2020 is slechts tweemaal niet gelukt om een sessie met succes te starten. Dan bleek ik bij terugkomst bij de auto 0,00 kWh te hebben geladen. Ik kijk nu dus altijd in de My Renault app om te zien of de auto daadwerkelijk aan het laden is.
Hieronder een aantal statistieken:
- in totaal is 2586 kWh geladen
- daarmee is een afstand afgelegd van 14022 km en komt neer op een verbruik van 18,44 kWh / 100km
- het laagste tarief dat ik heb betaald was € 0,00 en ik verwacht niet dat ik alsnog een rekening krijg voor een laadsessie in februari of september 2021
- het hoogste tarief dat ik heb betaald was € 0,67 per kWh bij een Allego DC lader
- het gemiddelde tarief dat ik heb betaald was € 0,324 per kWh (inclusief eventuele kosten per sessie) dus de kosten per kilometer bedragen bijna € 0,06 en dat is niet slecht als je kijkt naar de benzine- en dieselprijzen in het voorjaar van 2022
- favoriete passen: ChargePoint en New Motion
En het blijft heel plezierig om elektrisch te rijden …